lørdag 24. november 2012

Hva er DIN må situasjon?

Jeg har den senere tiden gjentatte ganger tenkt den tanken. Kanskje for at jeg er sånn cirka halvveis i livet. Kanskje bare for at jeg har tatt meg tid til å tenke det. Årsaken er jeg ikke sikker på, men det jeg er ganske sikker på, er at jeg ikke er alene. Eller i alle fall burde ikke være det. Vi MÅ betale på alt vi har skaffet oss av jordisk gods. Vi MÅ stille opp på hint og datt, fordi det forventes. Vi stiller oss selv i situasjoner der vi MÅ, gang på gang.

 

HVA er årsaken til at vi gjør det vi gjør? Drives vi av vår egen vilje og indre motivasjon, eller lar vi ytre påvirkninger ta valgene for oss? Jeg kan bare svare for meg selv. Du må nesten lukke øynene, og titte innover å se etter egne svar.

 

Det jeg er ganske sikker på, er at de som klarer å se sin egen drøm, og følger den, føler seg mer som seg selv. I alle fall mer enn den som ikke gjør det. Det å følge en drøm kan kanskje i mange tilfeller være både slitsomt og isolerende, men tenk følelsen av å lykkes med din egen drøm og din egen kurs! Det er verdt mange kroner det!

 

Og her er vel en stor del av utfordringen. Vi bruker feil måleenhet på suksess. Når graden av suksess automatisk måles i mammon, blir det så innmari smalt. Like fordømt så krummer vi nakken, og går på, igjen og igjen.

 

Det er vel kanskje strengt tatt bare en årsak? Mennesket er vel bare et flokkdyr innerst inne?

 

Så for denne helgen, og for framtiden. Vær den i flokken som går din egen vei.

 

God helg J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar